P R O F I L

Kära studiedag, du är så välkommen så!

  2012-02-01 | 18:45:00 | Funderingar | 0 kommentarer
Som jag nämnde igår, är/var jag ledig från skolan idag. Otroligt skönt att äntligen få sova ut. För det behövdes, det kan jag lova! Men så här på kvällen kickar ångesten in, ni vet när man börjar tänka på allt det där man borde gjort under dagen men som aldrig blev av. Och så sitter man här och tänker på allt man gjorde i stället.

Lite jobbigt är det allt, att aldrig kunna känna sig riktigt fri. Utan tankarna på vad man borde göra ligger alltid och gnager i bakhuvudet. Jag är nämligen en sådan där människa som lider av prestationsångest och som lätt drabbas av ångest när läxorna börjar lägga sig på hög. Jag vet att det bästa jag kan göra är att bara ta tag i det, men det är inte alltid så lätt.

Men dagen är inte slut än, och jag vill helst kunna gå och lägga mig utan att ångesten gnager och stör min sömn. Därför ska jag faktiskt ta tag i lite läxor och förhoppningsvis känner jag mig lite bättre efteråt!

A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback